L’escola "La Roureda" de Sabadell considera que les noves tecnologies són una eina pionera i eficaç pel desenvolupament integral dels infants.
Avui en dia ens trobem immersos en la societat del coneixement i de la informació, ajudant les TIC als nens des de ben petits accedir a dades de tota mena, fomentant d’aquesta manera la seva autonomia.
L’escola aposta i utilitza aquestes tecnologies per treballar activitats de diferents matèries i en tots els nivells d’edat i així ens ho han demostrat.
L’escola la Roureda és un reflex de la societat del moment en el que les noves tecnologies tenen un pes molt important, sent imprescindible treballar-les i fomentar-les des de ben petits, i això és el que estan fent.
Volem agraïr la col.laboació a: Dori, Carmen Diaz i tot l’equip del CEIP La Roureda.
Us adjuntem un petit reportatge que vam poder fer on podreu comprovar l'ús educatiu de les TIC en aquest centre educatiu.
(Hem d'estar al dia a les demandes d'aquesta societat)
Sabent la importància que tenen les tecnologies en les escoles, s’ha de valorar el projecte EDUCAT 1 X 1 com una bona iniciativa. Avui en dia tots els nens prefereixen i tenen més agilitat amb l’ordinador que no pas amb altres eines i això pot fer que l’alumne prengui més atenció i estigui molt més implicat dintre de les aules.
No obstant i perquè el projecte funcioni, han d’haver-hi uns elements imprescindibles com són:
- Un ordinador per alumne. (És per aquest motiu que el projecte s’anomena 1 x 1 )
- La implicació de tot l’equip docent.
- Una xarxa wifi de qualitat.
M’agradaria dir com opinió personal que en el moment que em vaig assabentar d’aquest projecte, el primer que em va venir al cap no van ser les possibles avantatges, sinó les contres que tot això podria comportar.
Penso que avui en dia un nen ja es passa moltes hores davant dels aparells electrònics; consola, televisió... i si a més a més li afegeixes les hores escolars. Són moltes hores davant d’aparells que podien ser aprofitades per estar amb llibres o altres recursos didàctics.
I sobretot i el més important es que aquests nens no prendran apunts amb paper i llapis com sempre s’han pres, i per tant la cal·ligrafia, l’ortografia, la sintetització de les expressions del professor així com l’atenció pot repercutir de forma negativa sobre l’alumne.
Amb tot això no m’agradaria que penséssiu que estic en contra d’aquest projecte, però si que penso que en tempranes edats no s’hauria de contemplar aquest projecte.
Caldrà esperar per saber si el projecte funciona.