Coca-cola és una de les grans empreses que possiblement no necessiti la publicitat per donar a conèixer els seus productes però no obstant, sempre realitza uns anuncis publicitaris innovadors que fa que els tinguem present. "Aquest és el seu objectiu".
“Coca-cola para todos” és sota el meu punt de vista un dels spots publicitaris més memorables de la història de la televisió.
Per a realitzar aquest anunci només va ser necessari uns quants envasos de Coca-cola i un locutor que parlés ràpid amb accent melós .
Un anunci creatiu dirigit a totes les persones, i és que com diu el seu slogan “Coca-cola es para todos”.
Desprès de veure l’anunci, faré un petit anàlisis de tots els aspectes més importants:
Ens trobem amb un anunci que manté la coherència visual i que quan es produeix un canvi de plans els diferents elements que l’integren son els mateixos, sense canviar de forma, ni de lloc, ni posició.
Fent referència a la il·luminació, dir que no hi han canvis sobtats de tonalitat, sent una llum sense contrastos ni ombres, on els envasos destaquen per la seva lluminositat i per tenir un grau molt alt de capacitat per a reflectir la llum. En aquest cas trobem dos clars colors predominants com són el blanc de fons i el vermell de l’envàs, que acostuma a estar al centre de la imatge. Tots sabem que el vermell és el color registrat de Coca Cola, i el blanc que es qui dona la pau i la calma és el que fa ressaltar el color vermell.
Referent al grau d’apropament de la càmera , podem dir que ens trobem amb plans de primer pla amb una lectura fàcil i breu així com una angulació de la càmera mig, picat i contrapicat depenen de la seqüència.
Podem veure escenes on la càmera que enregistra el pla està situat a l’alçada de l’envàs, així com altres escenes que son mostrades des de punts de vista inferior, i d’altres que ho son des de dalt. No obstant, ens trobem d’altres escenes on les imatges son mostrades mitjançant el zoom, ja siguin perquè son més properes o més allunyades.
Parlant de la descripció subjectiva de la imatge, ens trobem amb un missatge clar i amb una figura retòrica com és la metàfora.
Entenem per metàfora quan s’estableix una relació de similitud entre 2 termes, i alguna característica o qualitat que existeix entre ambdues. En aquest cas ens mostren envasos però van dirigits a persones, a tot tipus de persones: “para los gordos, para los flacos, para los altos, para los bajos...”, creant d’aquesta manera un vincle aparent entre tots els que estem veient l’anunci.
El missatge de l’anunci “Para todos” serveix per centrar el tema en que Coca-cola es per totes les persones independentment de com sigui, tenint una funció d’auto identificació per les persones.
Ja per acabar i com he dit abans, l’anunci ens el transmet un locutor sud-americà que junt a la música acompanya tota la seqüència per crear aquest gran anunci.
Coca-Cola sempre entre nosaltres